Page 14 - 81 Çalıkuşu Kırşehir Eylül
P. 14

la başlattığımız “Matematik Seferberliği” çalışmalarını destekler nitelikte hazırlandı.” dedi.
         21 etkinliğe yer verilen materyallerdeki uygulamaların çerçevesi, öğrencilerin ilgi ve ihti-
         yaçlarına göre geliştirilebilecek esneklikte tasarlandı. Öğretmenler, “Yaz Okulu Matematik
         Çerçeve Programı” ve materyallerle programı öğrencilerin ihtiyaçlarına göre farklılaştırma
         ve zenginleştirme imkânına sahip.

            Liseliler için matematik yaz okulunda öğrencinin matematiği öğrenirken sorgulayacağı,
         derinlemesine düşüneceği ve günlük yaşantısında karşılaşacağı problemleri nasıl çözebi-
         leceğine yönelik ipuçlarını bulacağı bir sistem kurulduğunu belirten Özer, şu bilgileri verdi:
         “Lise öğrencileri için yaz okulu matematik dersinde öğrencilerin akademik becerileri farklı
         temalarda desteklenecek. Bu temalar arasında sanat, matematik tarihi gibi disiplinler arası
         bir etkileşim planlandı.”

            Bu programa göre hazırlanan matematik materyallerinde Matematiğe Yön Verenler, Pa-
         radokslar, Çizge Kuramı ve Königsberg’in Yedi Köprüsü, RSA Şifreleme, Pascal Üçgeninin
         Gizemli Dünyası, Su Ayak İzi ve bunların yanı sıra Harezmi’nin matematiği, geometri, çarp-
         ma işlemi, irrasyonel sayılar gibi farklı başlıklarda içerikler yer alıyor.”




            İngilizce   Y az Okulu
            İngilizce Yaz Okulu
            Bu kapsamda 4-8. sınıfların İngilizce dersi için Summer Fun with English dergisi hazır-
         landı. 33 içeriğin yer aldığı dergide disiplinler arası yaklaşımla günlük konuşmayı güçlendi-
         ren, öğrenci merkezli ve iletişim odaklı ve oyunlaştırılmış materyaller bulunuyor.

            İngilizce Yaz Okulu çerçeve programa uygun olarak 9 ve 10. sınıflar ile 10 ve 11. sınıflar
         için iki ayrı “English Summer School Book” hazırlandı.

            Bu kitaplarda öğrencilerin kazandığı bilgi ve becerileri kullanmalarını sağlayacak aktivi-
         teler bulunuyor.  Kitaptaki etkinliklerin öğrencilerin hobilerini, ilgi alanlarını ve düşünceleri-
         ni İngilizce ifade etme gibi becerileri geliştirmek üzerine tasarlandığını dile getiren Bakan
         Özer, “Ayrıca öğrenciler etkinliklerle farklı ülkeler, kültürler, değerler ve yaşam tarzları hak-
         kında fikir edinecek ve bu konuda konuşma becerilerini geliştirecek. Arkadaşlık, insan hak-
         ları, çevre sorunları ve çözümleri gibi çeşitli konularda da fikirlerini paylaşma fırsatı bulacak
         olan öğrenciler bulmacalar, oyunlar ve ilgi çekici metinlerle öğrendiklerini daha kalıcı hâle
         getirecek.” dedi.

            Eğlendirirken öğretecek olan İngilizce yaz okulu etkinlikleri arasında dil becerilerini bü-
         tüncül olarak geliştirmeyi amaçlayan “Okuyalım, Dinleyelim, Yazalım, Konuşalım, Üretelim,
         Cevaplayalım, Eşleştirelim” gibi çok sayıda aktivite yer alıyor. Ayrıca “Eğlenelim, Çözelim”
         gibi keyifli vakit geçirilmesini sağlayacak aktiviteler de bulunuyor.
            Tüm etkinlikler öğrencilerin her seviyedeki gelişimleri gözetilerek hem öğretici hem de
         keyifli vakit geçirmelerini sağlayacak şekilde yapılandırıldığını söyleyen Özer, tüm öğrenci-
         lere eğlenceli ve başarılı bir yaz okulu dönemi diledi.

            Matematik yaz okulunda öğrencilerin haftada 12 saat, 4 hafta sonunda toplam 48 saat
         eğitim almaları planlandı.









                   14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19