Page 49 - 81 Çalıkuşu Kırşehir Temmuz
P. 49

beklendi. Ve katsayı uygulamasından sonra günümüze kadar 10 yılda tüm bakanlarımız
         gece gündüz demeden mesleki eğitimi güçlendirmek için çaba sarf ettiler. Ve son vuruşu da
         Allah bize nasip etti. Ve yaptığımız en önemli hamle dedik ki paradigmayı değiştirelim. Artık
         işverenler mezunları beklemesinler, tüm mesleki eğitim süreçlerine birlikte planlayalım. Ve
         bu başlatmış olduğumuz adım mesleki eğitim vermiş olduğumuz alanlarda iş gücü piyasa-
         sının güçlü temsilcileriyle müfredatı birlikte güncelleme, işletmede beceri eğitimini birlikte
         planlama, mesleki eğitimin kalitesinde çok kritik olan öğretmenlerimizin işbaşı ve mesleki
         gelişim eğilimleri eğitimlerini birlikte planlama, öğrencilere burs verme ve istihdamda önce-
         lik temelli bu çok boyutlu iş birliği öyle bir bereket sağladı. Gördük ki aslında Türkiye'deki
         iş gücü piyasası temsilcileri de yıllardan beri bunu bekliyorlarmış. Ve şu anda eğitim verdi-
         ğimiz tüm alan ve dallarda sektörün güçlü temsilcileriyle bu iş birliği yapmadığımız tek bir
         alan kalmadı. Ve ne oldu? Yüzde 1'lik başarı diliminden öğrenci alan meslek liselerimizin
         sayısı her yıl artmaya başladı. ASELSAN Mesleki Teknik Anadolu Lisesi'yle başlamış ol-
         duğumuz bu yolculuk İstanbul Teknik Üniversitesi Mesleki Teknik Anadolu Üniversitesi, Yıl-
         dız Teknik Üniversitesi Mesleki Teknik Anadolu Lisesi, Teknopark İstanbul Mesleki Teknik
         Anadolu Lisesi, Konya ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'yle gittikçe tüm Türkiye
         sathına yayılmaya başladı." diye konuştu.
            28  Şubat  sürecinin  katsayı  uygulamasıyla  uzaklaştırdığı  başarılı  öğrencilerin  tekrar
         mesleki eğime dönmeye başladığını belirten Özer, "Meslek eğitimdeki üretim kapasitesini
         artırdık. Çünkü üretim eğitimdeki en önemli yöntemlerden birisi... Yaparak öğrenme hem
         öğrenmeyi kolaylaştırıyor hem de kalıcı kılıyor. Meslek liselerimiz 2021 yılını 1 milyar 162
         milyon liralık üretimle kapattılar." dedi.

            2022-2023 eğitim öğretim yılında tüm okulların lavabolarında meslek liselerinin ürettiği
         kağıt havlular olacak

            Kovid sürecinde mesleki eğitimin maskeden dezenfektana, yüz koruyucu siperlikten vi-
         deo laringoskop cihazına, maske makinesine kadar üretim yaparak sıkıntılı günlerin rahat-
         lıkla atlatılabilmesine olanak sağladığına işaret eden Özer, sözlerini şöyle sürdürdü: "Mes-
         lek liseleri ihracat yapmaya başladılar. Geçen hafta İstanbul'da bir meslek lisemizin üretmiş
         olduğu kağıt havluların yurt dışına ihracatını yaptık. Tırı uğurladık. Ama güzel olan şey
         şu... Kağıt havluyu üretmiyor meslek lisesi. Kağıt havluyu üreten makineyi üretiyor. Şimdi
         2022-2023 eğitim öğretim yılında biraz önce Mesleki Ve Teknik Eğitim Genel Müdürümüzle
         konuştuk. Aynı makineyi 81 ile hızlı bir şekilde üretip göndereceğiz. Ve 2022-2023 eğitim
         öğretim yılında tüm okullarımızda lavabolarda çocuklarımızın kullanacağı kağıt havluları
         olacak."

            Özer, konuşmasını Tarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişçi, Bakan Yardımcısı Sadri Şen-
         soy, Konya Valisi Vahdettin Özkan, Konya Milletvekili Orhan Erdem, Büyükşehir Belediyesi
         Başkanı Uğur İbrahim Altay, Selçuk Üniversitesi Rektörü Metin Aksoy ve Mesleki ve Tek-
         nik Eğitim Genel Müdürü Nazan Şener'e teşekkür ederek tamamladı. 28 Haziran tarihine
         kadar sürecek çalıştayda beş çalışma grubu oluşturularak, tarım eğitimini odağına alacak
         şekilde üretim yönetimi, tarımda kaynak kullanım etkinliği, tarımda teknolojik dönüşüm, ta-
         rımsal mesleki eğitim, tarımda işgücü kullanımı ve istihdam politikaları ana başlıklarının yer
         aldığı konular görüşülerek raporlaştırılacak.








                                                                                                   49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54