Page 49 - 81 Çalıkuşu Kırşehir Temmuz
P. 49
beklendi. Ve katsayı uygulamasından sonra günümüze kadar 10 yılda tüm bakanlarımız
gece gündüz demeden mesleki eğitimi güçlendirmek için çaba sarf ettiler. Ve son vuruşu da
Allah bize nasip etti. Ve yaptığımız en önemli hamle dedik ki paradigmayı değiştirelim. Artık
işverenler mezunları beklemesinler, tüm mesleki eğitim süreçlerine birlikte planlayalım. Ve
bu başlatmış olduğumuz adım mesleki eğitim vermiş olduğumuz alanlarda iş gücü piyasa-
sının güçlü temsilcileriyle müfredatı birlikte güncelleme, işletmede beceri eğitimini birlikte
planlama, mesleki eğitimin kalitesinde çok kritik olan öğretmenlerimizin işbaşı ve mesleki
gelişim eğilimleri eğitimlerini birlikte planlama, öğrencilere burs verme ve istihdamda önce-
lik temelli bu çok boyutlu iş birliği öyle bir bereket sağladı. Gördük ki aslında Türkiye'deki
iş gücü piyasası temsilcileri de yıllardan beri bunu bekliyorlarmış. Ve şu anda eğitim verdi-
ğimiz tüm alan ve dallarda sektörün güçlü temsilcileriyle bu iş birliği yapmadığımız tek bir
alan kalmadı. Ve ne oldu? Yüzde 1'lik başarı diliminden öğrenci alan meslek liselerimizin
sayısı her yıl artmaya başladı. ASELSAN Mesleki Teknik Anadolu Lisesi'yle başlamış ol-
duğumuz bu yolculuk İstanbul Teknik Üniversitesi Mesleki Teknik Anadolu Üniversitesi, Yıl-
dız Teknik Üniversitesi Mesleki Teknik Anadolu Lisesi, Teknopark İstanbul Mesleki Teknik
Anadolu Lisesi, Konya ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'yle gittikçe tüm Türkiye
sathına yayılmaya başladı." diye konuştu.
28 Şubat sürecinin katsayı uygulamasıyla uzaklaştırdığı başarılı öğrencilerin tekrar
mesleki eğime dönmeye başladığını belirten Özer, "Meslek eğitimdeki üretim kapasitesini
artırdık. Çünkü üretim eğitimdeki en önemli yöntemlerden birisi... Yaparak öğrenme hem
öğrenmeyi kolaylaştırıyor hem de kalıcı kılıyor. Meslek liselerimiz 2021 yılını 1 milyar 162
milyon liralık üretimle kapattılar." dedi.
2022-2023 eğitim öğretim yılında tüm okulların lavabolarında meslek liselerinin ürettiği
kağıt havlular olacak
Kovid sürecinde mesleki eğitimin maskeden dezenfektana, yüz koruyucu siperlikten vi-
deo laringoskop cihazına, maske makinesine kadar üretim yaparak sıkıntılı günlerin rahat-
lıkla atlatılabilmesine olanak sağladığına işaret eden Özer, sözlerini şöyle sürdürdü: "Mes-
lek liseleri ihracat yapmaya başladılar. Geçen hafta İstanbul'da bir meslek lisemizin üretmiş
olduğu kağıt havluların yurt dışına ihracatını yaptık. Tırı uğurladık. Ama güzel olan şey
şu... Kağıt havluyu üretmiyor meslek lisesi. Kağıt havluyu üreten makineyi üretiyor. Şimdi
2022-2023 eğitim öğretim yılında biraz önce Mesleki Ve Teknik Eğitim Genel Müdürümüzle
konuştuk. Aynı makineyi 81 ile hızlı bir şekilde üretip göndereceğiz. Ve 2022-2023 eğitim
öğretim yılında tüm okullarımızda lavabolarda çocuklarımızın kullanacağı kağıt havluları
olacak."
Özer, konuşmasını Tarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişçi, Bakan Yardımcısı Sadri Şen-
soy, Konya Valisi Vahdettin Özkan, Konya Milletvekili Orhan Erdem, Büyükşehir Belediyesi
Başkanı Uğur İbrahim Altay, Selçuk Üniversitesi Rektörü Metin Aksoy ve Mesleki ve Tek-
nik Eğitim Genel Müdürü Nazan Şener'e teşekkür ederek tamamladı. 28 Haziran tarihine
kadar sürecek çalıştayda beş çalışma grubu oluşturularak, tarım eğitimini odağına alacak
şekilde üretim yönetimi, tarımda kaynak kullanım etkinliği, tarımda teknolojik dönüşüm, ta-
rımsal mesleki eğitim, tarımda işgücü kullanımı ve istihdam politikaları ana başlıklarının yer
aldığı konular görüşülerek raporlaştırılacak.
49