Page 48 - 81 Çalıkuşu Kırşehir Temmuz
P. 48

nitelikli insan kaynağı yetiştiren bir mesleki eğitim inşasını hep birlikte yapacaklarını vur-
         guladı. Türkiye'nin mesleki eğitimde iki kritik eksen değişikliği yaşadığını aktaran Bakan
         Özer, mesleki eğitimin devletin hizmet ve üretim sektöründe aktif olduğu dönemde çok iyi
         konumda olduğunu hatırlatan Özer, o dönemde arz ve talebin rasyonel bir şekilde tanım-
         lanabildiğine işaret etti. Kıta Avrupası'nda özel sektörün mesleki eğitimdeki payının yüzde
         50 olduğunu ifade eden Bakan Özer, 2012 yılına kadar Türkiye'de bu oranın yüzde 1'in
         altında, halen yüzde 10'un altında olduğunu belirtti.

            "Bu toprakların tanıklık ettiği toplumsal mühendislik hareketlerinden biri de kat sayı uy-
         gulaması" diyen Özer, şöyle devam etti: "Nasıl başörtüsüyle ilgili, eğitime erişimle ilgili mü-
         dahaleler olduysa nasıl bu toplumun çocuklarının eğitime erişimiyle ilgili sıkıntılar çıkarıldıy-
         sa aynı mühendislik projesi mesleki eğitiminin tahrip edilmesi için çok ciddi bir uygulamaya
         tanıklık etti. 1999'daki kat sayı uygulaması. Mesleki eğitim mezunlarının yükseköğretim
         erişimini kısıtladı, daralttı. Akademik olarak başarılı öğrenciler yükseköğretime gitmediler.
         Tıpkı imam hatiplerde olduğu gibi... Bu defa ne oldu? Hiçbir yere yerleşemeyen öğrenciler
         homojen bir şekilde meslek liselerinde toplanmaya başladı.  Başarı beklentisi sürekli düş-
         meye başladı."

            Kat sayı uygulamasının maliyetinin nitelikli insan kaynağı ile iş gücü piyasasını buluştu-
         ramamak olduğunu kaydeden Özer,  ikinci maliyetin Milli Eğitim Bakanlığı'nın yıllardan bu
         yana uğraştığı okullar arası başarı farkı olduğunu belirtti. Üçüncü olarak öngörülemeyen bir
         maliyetle daha karşılaşıldığını anlatan Özer, bunun da meslek liselerinde devamsızlık ve
         disiplin olaylarında artış yaşanması olduğunu anlattı. Özer şunları söyledi:

            "Dün  başörtüsü  yasağıyla  o  kızlarımızın,  kadınlarımızın  yurt  dışına  gitmesine  vesile
         olanların kadına şiddetle ilgili konuşacakları hiçbir şey yoktur. Yine onların dile getirdikleri
         beyin göçüyle ilgili de konuşacakları hiçbir şey yoktur. Çünkü bugün beyin göçüyle ilgili ko-
         nuşanlar o gün o kadınlarımız yurt dışına gittiği zaman beyin göçü hakkında konuşmadılar.
         Onun için söz söyleme haklarını yitirdiler bu toplumda. Biz son 20 yılda bir taraftan eğitimde
         okullaşma oranlarını 70 yıl gecikmeyle OECD ülkelerinin oranlarını ulaştırırken bir taraftan
         da bu anti demokratik uygulamaların hasarlarını tespit ederek eğitim sistemini demokratik-
         leştirdik. İşte bu eğitimdeki normalleşme, kitleselleşmeyi sağlayan, mağduriyetleri ortadan
         kaldıran ve toplumsal taleplere hızlı bir şekilde cevap üreten demokratikleşmenin mimarı
         olan Sayın Cumhurbaşkanımıza Konya'dan sevgilerimizi, saygılarımızı iletiyoruz."

            Bugün gıda ve enerji krizleri ile tüm dünyada tedarik zincirinde yaşanan türbülansların
         toplumsal bir maliyet ödenmesine yol açtığını belirten Bakan Mahmut Özer, "Ama emin
         olun birlik beraberlik içerisinde Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde bu süreçleri de at-
         latacağız. Tıpkı son 19 yılda olduğu gibi."
            İzleyicilere 2000'li yılları hatırlatan Bakan Özer, muhafazakâr ailelerin kız çocuklarını
         okula göndermiyor diye suçlandığını ama bunu söyleyenlerin okul yapmadığını ifade etti.
         2000'li yıllarda 300 bin derslikli bir eğitim sistemi varken bugün 850 bin derslikli bir eğitim
         sistemi olduğunu söyleyen Özer, Cumhuriyet tarihinde ilk kez kız çocuklarının okullaşma
         oranının erkek çocuklarını geçtiğini dile getirerek "Yani demek ki yeterli arzı üretebiliyorsak
         vatandaşın eğitimle ilgili hiçbir sorunu yok. Ama işte bu mühendislik projelerini üretenler,
         toplumsal manipülasyonlar yapmak isteyenlerin zihinleri böyle çalıştığı için hem imkân ver-
         meyecek hem de diyecekler ki Millî Eğitim Bakanlığı mesleki eğitimi güçlendirsin. 10 yıl





                   48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53