Page 6 - 81 Çalıkuşu Kırşehir Dergimizin 8. Sayısı
P. 6

Kırşehir'de Matematik Seferberliği Devam Ediyor
           Kırşehir'de Matematik Seferberliği Devam Ediyor








































             Millî Eğitim Bakanlığımızca "her yerde matematik" anlayışıyla hazırlanan matematik sefer-
          berliği projesi Kırşehir'de devam ediyor.

             Bakanlığımız, TÜBİTAK ve üniversiteler iş birliğinde matematik dersinin öğrenimini günlük
          yaşam becerilerine uyarlayarak hem kolaylaştırmak hem de öğrencilerin bu dersi küçük yaş-
          tan itibaren sevmelerini sağlamak amacıyla başlatılan matematik seferberliği projesi ilimizde
          hız kesmeden devam ediyor.
             Matematik seferberliği projesi ile matematik atölyeleri, materyal geliştirme, öğretmen eğiti-
          mi, öğretmen eğitiminin dijital platformu gibi uygulamalar il genelinde yaygınlaştırılmıştır

             TÜBİTAK ve Üniversiteler ile yapılan işbirliği çerçevesinde bu süreç aktif olarak yürütülü-
          yor. Matematik seferberliği ile il genelinde öğretmen, öğrenci ve okul bazlı başarı hikâyelerinin
          oluşturulması, matematik koridorları oluşturulması amaçlanmış, okullarda matematik köşeleri
          yaygınlaştırılmıştır.  Öğrencilerin  bu  seferberlik  sürecine  uyum  sağlamaları  için  yaz  okulla-
                                                   rı, destekleme ve yetiştirme kursları, seçmeli matematik
                                                       uygulamaları dersi ve matematik ile ilgili ders dışı ça-
                                                         lışmaların  amacına  uygun  işlenmesi  sağlanmıştır.
                                                         Özellikle küçük yaşlardaki öğrencilerde ritim duygu-
                                                         su için matematik ile ilgili müzik, drama vb. etkinlik-
                                                          ler düzenlenmiş eTwinning projesi kapsamında ili-
                                                            mizde geliştirilecek dijital içeriklerde matematiğe
                                                                daha fazla yer verilmesi sağlanmıştır.









      6 6                                                                                                                                                                                                                                           7 7
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11