Page 23 - 81 Çalıkuşu Kırşehir Dergimizin 8. Sayısı
P. 23
Eko-Okul'dan
İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın
Metin Alpaslan'a Ziyaret
Öğretmen Bedia Köksal Gürler İlkokulu Müdürü Yüksel Kurt, Müdür Yardımcısı Hüseyin
Koca, öğretmenlerimiz Meral Öztürk ve Hava Tekin ile öğrencilerimiz Muhammet Mushap
Çam, Asya Güngör ve Nehir Aktaş, İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Metin Alpaslan’ı ziyaret
ettiler. Ziyarette Eko-Okullar Programı kapsamında yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi ver-
diler.
İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Metin Alpaslan ziyaretten duyduğu memnuniyetini dile
getirerek örnek bir davranış sergileyen öğrenci ve öğretmenlerimizi tebrik ettiler.
Eko-Okullar Programı Nedir?
Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve
sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla
okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yöne-
timleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar.
Program, okullarda ISO 14001/EMAS üzerine kurulmuş bir çevre yönetim sisteminin uygu-
lanmasını da sağlar.
Yerel düzeyde sürdürülebilir kalkınma sürecinin uygulanmasına yardımcı olmak üzere,
öğrenciler okulun çevresel etkilerini azaltmak için uygulanan 7 adım’da etkin rol almak için
yönlendirilirler. Dolayısıyla eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun
diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar.
Program, çevre için yapılan bütünsel bir okul faaliyetini kapsar ve uygulandığı okullardaki
başarısı, okul müdürü başta olmak üzere okul idaresinin ve öğretmenlerinin ilgisine bağlıdır.
Eko-Okullar programındaki en önemli ve bütünleştirici etken ise öğrenci katılımıdır. Komite-
nin yerel halkı ve yöneticileri bilinçlendirme çabaları ise öğrencilerde diyalog kurabilme bece-
rilerini geliştirmeyi ve iyi bir yurttaşlık eğitimini sağlar.
Hem Bir Program Hem Bir Ödül Planı
Eko-Okullar Programı, okullara çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunma-
sının yanı sıra; program dahilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimiyle üstün
23
23
23
23