Page 23 - 81 Çalıkuşu Kırşehir Dergimizin 8. Sayısı
P. 23

Eko-Okul'dan
         İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın

         Metin Alpaslan'a Ziyaret










              Öğretmen Bedia Köksal Gürler İlkokulu Müdürü Yüksel Kurt, Müdür Yardımcısı Hüseyin
           Koca, öğretmenlerimiz Meral Öztürk ve Hava Tekin ile öğrencilerimiz Muhammet Mushap
           Çam, Asya Güngör ve Nehir Aktaş, İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Metin Alpaslan’ı ziyaret
           ettiler. Ziyarette Eko-Okullar Programı kapsamında yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi ver-
           diler.

              İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Metin Alpaslan ziyaretten duyduğu memnuniyetini dile
           getirerek örnek bir davranış sergileyen öğrenci ve öğretmenlerimizi tebrik ettiler.



              Eko-Okullar Programı Nedir?

              Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve
           sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla
           okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yöne-
           timleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar.
           Program, okullarda ISO 14001/EMAS üzerine kurulmuş bir çevre yönetim sisteminin uygu-
           lanmasını da sağlar.

              Yerel  düzeyde  sürdürülebilir  kalkınma  sürecinin  uygulanmasına  yardımcı  olmak  üzere,
           öğrenciler okulun çevresel etkilerini azaltmak için uygulanan 7 adım’da etkin rol almak için
           yönlendirilirler. Dolayısıyla eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun
           diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar.

              Program, çevre için yapılan bütünsel bir okul faaliyetini kapsar ve uygulandığı okullardaki
           başarısı, okul müdürü başta olmak üzere okul idaresinin ve öğretmenlerinin ilgisine bağlıdır.
           Eko-Okullar programındaki en önemli ve bütünleştirici etken ise öğrenci katılımıdır. Komite-
           nin yerel halkı ve yöneticileri bilinçlendirme çabaları ise öğrencilerde diyalog kurabilme bece-
           rilerini geliştirmeyi ve iyi bir yurttaşlık eğitimini sağlar.



              Hem Bir Program Hem Bir Ödül Planı

              Eko-Okullar Programı, okullara çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunma-
           sının yanı sıra; program dahilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimiyle üstün







                                                                                                                       23
                                                                                                                       23
                                                                                                                       23
                                                                                                                       23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28